Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Zubrzycy Górnej

Samorząd Uczniowski

Kategoria:

SAMORZĄD UCZNIOWSKI 

NA ROK SZKOLNY 2024/2025

Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej Nr. 3  w Zubrzycy Górnej  klas IV-VIII. Samorząd pracuje w oparciu o własny plan pracy. Plan ten opracowywany jest i akceptowany na początku roku szkolnego.

ORGANY SAMORZĄDU:

 

OPIEKUNOWIE:

Katarzyna Mikłusiak 

Karolina Kowalczyk

 


 Rada Samorządu Uczniowskiego, w skład której wchodzą:


PRZEWODNICZĄCY: Julia Stec- Sala

ZASTĘPCA PRZEWODNICZĄCEGO: Natalia Gwiżdż

SKARBNIK:  Paweł Pawlak

SEKRETARZ:Bartłomiej  Joniak

 



 


 CELE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
1. Aktywizowanie życia społecznego w szkole.
2. Kształtowanie zainteresowań życiem i działalnością społeczną.
3. Kształtowanie nawyków efektywnego współdziałania w zespole.
4. Kształtowanie umiejętności racjonalnego organizowania i kulturalnego spędzania
wolnego czasu.
5. Kształtowanie gotowości podejmowania obowiązków i odpowiedzialności za ich
realizację.
6. Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej.


 ZADANIA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
1. Organizowanie i zachęcanie społeczności uczniowskiej do należytego wypełniania
obowiązków szkolnych.
2. Przedstawianie Dyrekcji Szkoły, Radzie Pedagogicznej opinii i potrzeb społeczności
uczniowskiej.
3. Współdziałanie z Dyrekcją Szkoły, Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców
w zapewnieniu uczniom należytych warunków do nauki i udzielania pomocy uczniom
znajdującym się w trudnej sytuacji.
4. Organizowanie imprez kulturalnych:
- apele i akademie okolicznościowe,
- imprezy sportowe,
- dyskoteki.
5. Organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom napotykającym trudności w szkole
i w środowisku uczniowskim.
6. Zapobieganie konfliktom i rozstrzyganie znaczących sporów między uczniami.

 

 

 

 

Mały Samorząd Uczniowski w Szkole Podstawowej nr 3 w Zubrzycy Górnej

Rok szkolny2024/2025

Opiekunowie:

Władysława Skóbel

Anna Grobarczyk

 

Rada Małego Samorządu Uczniowskiego:

Przewodnicząca:  Weronika Mikłusiak

Zastępcy: Izabela Bugajska

Liliana Kowalczyk

 

 

            Powołanie „Małego Samorządu Uczniowskiego” ma na celu przygotowanie najmłodszych uczniów do aktywnego i twórczego uczestnictwa w życiu naszej Szkoły.

Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I-III powinno zajmować ważne miejsce. Poprzez jej tworzenie uczymy aktywności, umiejętności pracy w zespole, indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych oraz rozwijania własnych zainteresowań. Uświadamiamy dzieciom, iż nie jesteśmy sami, funkcjonujemy w społeczności klasy i szkoły. Mały Samorząd Uczniowski będzie realizował zadania wynikające ze „Statutu szkoły”, „Planu wychowawczego” klas I-III oraz realizował własne założenia mające na celu aktywizowanie uczniów. Będzie realizował zadania zgodne z misja i wizja szkoły.

Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.

W szkole działa „Mały Samorząd Uczniowski”.

  • „Mały Samorząd” tworzą uczniowie klas I – III oraz opiekunowie.
  • Do organów „Małego Samorządu” należą:
         a) Rada „Małego Samorządu”,
         b) samorządy klas I – III.

 Struktura organizacyjna „Małego Samorządu”
 
Wszyscy uczniowie klas I – III należą do „Małego Samorządu”, a uczniowie poszczególnych klas do samorządów klasowych. 

  • Radę „Małego Samorządu” (przewodniczącego i 2 zastępców) wybierają uczniowie klas I, II i III w demokratycznym głosowaniu w połowie września.
  • Kadencja rady trwa 1 rok szkolny.
  • Nad prawidłową realizacją zadań czuwa opiekun „Małego Samorządu”, nauczyciele klas I-III.
  • SAMORZĄD UCZNIOWSKI DZIAŁA W NASTĘPUJĄCYCH OBSZARACH:

 DZIAŁALNOŚĆ  do której należy: poznawanie  wiadomości o szkolnych dokumentach, informowanie społeczności szkolnej o działaniach organu poprzez prowadzenie gazetki ściennej i umieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły, współpraca z dyrekcją i gronem pedagogicznym, diagnozowanie potrzeb, sporządzanie sprawozdań w danym roku, organizacja wyborów przedstawicieli organu, popularyzowanie wiedzy o prawach dziecka;

 DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA udział w akcjach charytatywnych odbywających się na terenie szkoły;

 DZIAŁALNOŚĆ KULTURALNO-OŚWIATOWA ma na celu uatrakcyjnianie uczniom czasu w szkole, poprzez organizowanie bali i imprez okolicznościowych, w tym m. in. z okazji Dnia Chłopaka, Andrzejek, zabaw karnawałowych itp. Propagowanie wartości i tradycji kultury polskiej, poprzez organizację okolicznościowych konkursów plastycznych i przedmiotowych oraz akcji, tj.: „Mikołajki”, „Walentynki”.

  • CELE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO:
  • Reprezentowanie ogółu uczniów.
  • Działanie na rzecz społeczności uczniowskiej i obrona jej praw.
  •   Uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji celów wychowawczych szkoły.
  •   Rozwijanie demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów oraz przyjmowania współodpowiedzialności za jednostkę i grupę.
  •   Kształtowanie umiejętności zespołowego działania, wyrabianie samokontroli, samooceny i zdyscyplinowania uczniów.
  • Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji.
  • Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia i inspirowanie harmonijnego rozwoju.

3. ZAŁOŻENIA NA ROK SZKOLNY 2024/2025

  • Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu   społecznym;
  • Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska;
  • Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym;
  •  Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego;
  • Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych;
  • Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach;
  • Uświadomienie roli dziecka jako ucznia w rodzinie i społeczności lokalnej.
  • ZADANIA OPIEKUNA SAMORZĄDU SZKOLNEGO

 

  • zamieszczanie aktualnych informacji dotyczących działalności Małego Samorządu na stronie internetowej szkoły oraz szkolnym Facebook’u;
  • wywieszanie aktualnych informacji o pracy Małego Samorządu w gablocie szkolnej oraz przygotowywanie z pomocą nauczycieli klas I-III gazetki związanej z obowiązującą w danym czasie tematyką;
  •  informowanie społeczności szkolnej o akcjach organizacji;
  •   spotkania z przedstawicielami Małego Samorządu Uczniowskiego;
  •   działania wynikające z aktualnej sytuacji.

Deklaracja dostępności

Kategoria:

Deklaracja dostępności


Szkoła Podstawowa Nr 3 w Zubrzycy Górnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w
sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Data publikacji strony internetowej: 2019-04-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-10


Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


Treści lub funkcje niedostępne:
Nie wszystkie zdjęcia z wydarzeń posiadają opisy alternatywne. Część plików nie jest
dostępnych cyfrowo.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-02-10
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 2022-03-29


Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osoba do
kontaktu w sprawie dostępności: Pani  Marzena Kowalczyk wtorek – czwartek
od 8:00 do 12:00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
telefon: 18 28 527 20
Adres do korespondencji:
Szkoła Podstawowa nr 3
34-484 Zubrzyca Górna 270


Procedura wnioskowo - skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać
udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez
odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji
itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę
internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza
potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także
określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien
zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z
żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie

informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym
termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli
zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować
alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi
realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do
informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności
cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub
aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek
do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://rpo.gov.pl).

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Lokalizacja
Budynek Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Kazimierza Wielkiego znajduję się w Zubrzycy
Górnej 270, 34-484 Zubrzyca Górna


Przystanek
W pobliżu szkoły znajduje się przystanek komunikacji publicznej. Trasa do szkoły jest
bezpieczna i odbywa się za pośrednictwem chodnika i bezpiecznego przejścia dla pieszych.


Parking
Możliwe jest korzystanie z parkingu znajdującego się po drugiej stronie drogi, naprzeciwko
budynku szkoły. Na parkingu wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób
niepełnosprawnych oraz 1 miejsce parkingowe dla rodzin z dziećmi. Brak koperty
symbolizującej miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami


Wejście do budynku
1. Wejście A (główne) jest ogólnodostępne w godzinach prac szkoły. Wejście daje
możliwość samodzielnego dostępu do budynku dla osoby poruszającej się na wózku, nie
stwarza barier architektonicznych, ich szerokość jest raczej odpowiednia. Brak schodów
zewnętrznych. Drzwi wejściowe są podwójne, dwuskrzydłowe, zabezpieczone
samozamykaczem – wejście przez jedno skrzydło. Po wejściu do korytarzyka, przy
drzwiach znajduje się dzwonek. Brak świetlnego potwierdzenia otwarcia drzwi. Wejście
oświetlone światłem sztucznym.
2. Wejście B ( boczne) – od strony boiska szkolnego, stwarzają barierę architektoniczną,
do wejścia prowadzą schody 
Dostęp do informacji, nawigacja
1. Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną, brak piktogramów.
2. Szkoła nie posiada planu tyflograficznego.
3. Brak dokładnych informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku,

w sposób wizualny , zapewnione informacje w sposób głosowy, pracownicy obsługi
szkoły.
4. W razie potrzeby szkoła zapewnia dostęp do pętli indukcyjnej.
5. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brailla ani w druku powiększonym dla osób
niewidomych i słabowidzących.
6. Oznaczenia klas i klamki na drzwiach są oznaczone kontrastowo.
7. Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę
w szkole będą miały zapewnioną możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka
migowego. Zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze
wskazaniem wybranej metody komunikowania się
z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu
rezerwacji wizyty.
8. Nad wejściem do budynku szkoły nie ma głośników systemu naprowadzającego
dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące.

Komunikacja pozioma i pionowa wewnątrz budynku
1. Wszystkie ciągi komunikacyjne mają odpowiednią szerokość.
2. Ciągi komunikacyjne są wolne od przeszkód.
3. Przemieszczanie się między poziomami odbywa się za pomocą schodów.
4. Schody pomiędzy kondygnacjami posiadają antypoślizgową nawierzchnię i są oznaczone
kontrastowo, wyposażone są w poręcz po jednej stronie. Początek i koniec biegów
schodów oznaczony jest fakturowo. Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a.
5. Piętra są oznakowane kontrastowymi tabliczkami.
6. Budynek dwukondygnacyjny, brak wind, pochylni czy platform.

Klasy i pomieszczenia w szkole
1. Pomieszczenia są zaaranżowane w sposób przewidywalny, mają kształt prostokatny
Drzwi i przejścia pozbawione są progów, otwierają się na zewnątrz co umożliwia
poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich.
2. Klasy wyposażone są w tablice multimedialne. Istnieje możliwość regulowania
natężenia światła.
3. Drzwi wewnętrzne kontrastowe w stosunku do ścian.
4. W klasach jest dobra akustyka.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.

Pomieszczenia higieniczno - sanitarne
Na parterze obok Sali gimnastycznej znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne
częściowo dostosowane dla osób o szczególnych potrzebach. W toalecie znajduje się 
przewijak oraz haczyki  na ubrania.


Ewakuacja
1.Brak alternatywnego sposobu ewakuacji osób ze specjalnymi potrzebami.
2.Brak świetlnego powiadamiania alarmowego oraz oznaczeń dróg ewakuacyjnych
w alfabecie Braille’a.
3. Brak dźwiękowej informacji o kierunkach ewakuacji DSE.
4. W budynku jest możliwość dźwiękowego systemu powiadamiania alarmowego.
5. Ciągi ewakuacyjne są możliwe do zauważenia przy pomocy białej laski.
6. Zapewniono osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji poprzez:
           a) oznaczenie dróg ewakuacyjnych  w sposób czytelny i zgodny z przepisami,
           b) szkolenia i instrukcje dla pracowników z zakresu ochrony przeciwpożarowej i
zasad postępowania na wypadek ewakuacji,
           c) przeprowadzanie, nie rzadziej niż raz w roku, ćwiczeń z praktycznego
sprawdzania organizacji i warunków ewakuacji.

Dostęp alternatywny
1. Każda osoba ze szczególnymi potrzebami w rozumieniu dostępności architektonicznej
ma zapewnione wsparcie pracownika Szkoły Podstawowej nr 3 w Zubrzycy Górnej.
2. Osobami oddelegowanymi do pomocy osobom niepełnosprawnym przy wejściu
do budynku są pracownicy obsługi. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa
się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach.
3. Obsługa osób dla których dostęp na wyższe kondygnacje z uwagi na barierę
architektoniczną w postaci schodów jest utrudniony, bądź niemożliwy odbywać się
będzie na parterze w pomieszczeniu alternatywnym – sala lekcyjna na parterze obok
szatni.

Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Dyrektora
Szkoły.
Dyrektor Szkoły na bieżąco analizuje i weryfikuje niedostosowania w celu ich
skutecznej eliminacji.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych. Dz.U. 2019 poz. 848
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi
potrzebami. Dz.U. 2019 poz. 1696

ZAJĘCIA DODATKOWE

KULTURA OSOBISTA

JĘZYKI OBCE